Äntligen....

Nu ska vi se om jag kan förklara det här på ett bra sätt så ni förstår.. jag har under väldigt lång tid haft väldigt svårt att andas och har trott och anat att det kan vara KOL eftersom jag har varit storrökare under nästan hela mitt liv. Jag har sprungit hos min läkare och har fått göra lungröntgen och spirometri där man mäter lungfunktionen och jag hade 72 % lungkapacitet. Läkaren sa att bronkvidgande gjorde lite skillnad så han trodde att det var astma och jag fick bricanyl, det gjorde inte direkt skillnad så jag fick även pulmicort som det är kortison i och är förebyggande, han skrev ut 100 mg och jag tog det morgon och kväll i säkert en månad tillsammans med bricanyl men ingen förbättring hände så jag talade med honom om ville höja pulmicort dosen till 200 mg och han sa att jag redan hade det, men jag har själv hämtat ut medicinen som du har skrivit ut så jag vet väl att det är 100 mg som du har skrivt ut men han var ihärdigt, efter ett tag bad han om ursäkt och sa att han hade läst fel och att han hade läst 200 doser som det är oavsett i både pulmicort och bricanyl, så han "trodde" att han hade skrivit ut 200 mg. Jag körde med det i ett par veckor utan resultat och började tröttna på att inte få luft så jag provade KOL medicin som jag hade fått av barnens farmor som hade fått den och inte tålde den. Och vad händer.. joooooo JAG KAN ANDAS!!! Jag gjorde detta på eget bevåg fast läkaren hade sagt att om jag inte blir bra med pulmicort och bricanyl så skulle jag få Spiriva mot KOL eftersom det kan vara svårt att skilja på astma/kol. Så på måndag ska jag ringa min läkare och tala om att jag vill ha spiriva men apparaten som har sönder ampullen har jag redan och att jag har testat detta på eget bevåg och vill INTE ha något annat som inte hjälper!! Så nu har jag fått avreagera mej på något som har bekymmrat mej under väldigt lång tid och har begränsat vad jag kan göra. Kram och see ya for now.

Kommentarer
Postat av: Ingela - Trött På Att Sitta Hemma!

Ja äntligen.. De var ju sälönt att höra. hoppas det blir bättre med den medicinen. :)



Sen får vi ta och träffas snart också?!



Kram

2009-11-15 @ 14:22:49
URL: http://pinky06.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0