Midsommar!

I tis ringde min socialsekreterare och sa att jag skulle gå till JT på tors kl 9 men hon visst inte riktigt vad det handlade om bara att det var nån form av sommarjobbssökning.
Kommer dit och möts av ett papper där det står att jag ska praktisera från 8-16 mån-tors, fre 8-11 + JT 13-14, med start nu på måndag.
Och arbetet är på myrorna i antingen Sätra eller Tungelsta.
Jag valde Tungelsta men jag gick direkt upp till Soc och lämnade in ett meddelande till min socialsektreterare där jag förklarade att med så här kort varsel så kan jag inte börja på mån eftersom jag inte har något SL-kort.
Sen har jag gått en arbetsförmågeutredning i 8 veckor där det står att jag bara kan/orkar jobba 50 % p.g.a min KOL.

 I går på midsommarafton var jag och Håkan nere i farsta gård några timmar och sen var hans mamma här käkade lite midsommarmat.
På kvällen tog vi en prommis.
 I dag har vi vart på Muskö och hälsat på en barndomskamrat till Håkan för han fyller år i dag.
Vi drack kaffe och tårta och pratade några timmar, lekte lite med deras pudlar.
Sen åkte vi ner och tittade på deras segelbåt.
Sen bar det iväg hemåt och handlade på Willys på vägen hem.
Väl hemma käkade vi hickorykryddad fläskytterfilé och svamp, vitlökssmör och svampsås.
Nu är det bara en dusch och tv som gäller för kvällen.
Näää förresten. Jordgubbar förstås ;))
 Hörs och syns och hoppas att ni alla har haft en underbar midsommar!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0